ח"כ רוטמן בנאום הבכורה: "לא הכל שפיט"

איתי גדסי No Comments on ח"כ רוטמן בנאום הבכורה: "לא הכל שפיט"

ח"כ שמחה רוטמן נשא במליאת הכנסת את נאום הבכורה: "מלאכת האיחוד של שיבת ציון, עומדת בסכנה. כי לא בהכל ניתן להכריע. ולא בכל דבר צריך להכריע. ויש דברים שעדיף שלא נכריע. או במילים פשוטות לא הכל שפיט"

ח"כ שמחה רוטמן צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ שמחה רוטמן נשא היום (רביעי) במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו, במסגרתו מתח ביקורת על מערכת המשפט ועל האקטיביזם השיפוטי. ח"כ רוטמן אמר בין היתר: "בית המשפט טוען פעמים רבות שהוא נאלץ להתערב, כאילו הוא מציל אותנו מעצמנו. גם בימים אלה ממש, בשעות אלה ממש, תוך כדי שאנו מדברים, בית המשפט סבור שהוא יוכל להתערב ולפתור באמצעים משפטיים משבר פוליטי. יש לבית המשפט מונופול על הדין, אבל אין לו שום בעלות על האמת וככל הנראה, הוא כלל לא מתחיל להבין מה נדרש בשביל שלום".

ח"כ רוטמן התייחס לנימוקיו של דוד בן גוריון נגד כינון חוקה למדינה והעדפה לבנות הסדרים בשיטת טלאי על טלאי ואמר: "אותם הסדרים זמניים שנקבעו על ידי מקימי המדינה, חברי הכנסת ושרי הממשלה, אותם טלאים שהוטלאו לבל ניקרע, כבר אינם מוצאים חן בעיני השופטים ובעיני אלה הפונים ועולים לשערי המשפט. והם הולכים וקורעים. הולכים ומכריעים. ותמיד בכיוון אחד".

לדבריו "מלאכת האיחוד של שיבת ציון, עומדת בסכנה. כי לא בהכל ניתן להכריע. ולא בכל דבר צריך להכריע. ויש דברים שעדיף שלא נכריע. או במילים פשוטות לא הכל שפיט. כדי שהשופטים לא יכריעו, אנחנו כאן בכנסת נכנסים לבולמוס של חקיקה, ומספר החוקים הולך וגדל, וגם אנחנו שכחנו שכשם שלא הכל שפיט, לא כל דבר צריך לחוקק, ולא כל דבר צריך להיות מוסדר על ידי הממשלה או על ידי הכנסת. אפשר וצריך לשמור על הגבולות, אבל בתוכם, תנו לשבטים ולקהילות ולמשפחות קצת מרחב".



0 תגובות